Deze week heb ik in het kader van de komende verhuizing van Van Swaaij Cassatie & Consultancy naar de Kraayenhoffkazerne (Molenveldlaan 162) even op internet gezocht naar kantoormeubilair. Het wordt Gispen (bureau’s en kasten).
Verschrikkelijke naam: Manutan
Moest denken aan die nieuwe naam, ‘Manutan’, met die nog verschrikkelijker reclame.
Snap niet goed waarom zo’n gevestigde handelsnaam als Overtoom ‘dus’ vervangen zou moeten worden.
Raar ook dat ze niet uitleggen hoe ze in hemelsnaam op ‘Manutan’ gekomen zijn.
Leverancier
Manutan gaat het kantoormeubilair niet leveren. Bij een ander bedrijf heeft mijn secretaresse en office-manager een offerte opgevraagd.
Reacties
Sjef van Swaaij
Dat interessante interview (dus: via de link) maakt het allemaal een stuk minder verschrikkelijk.
Blijft overeind staan dat die reclame (dus: waarom ‘Overtoom’ verandert in ‘Manutan’) een domme zet is.
Veel beter zou het zijn – maar ik onderken: de beste stuurlui staan aan wal – om gewoon heel goed uit te leggen waarom het voortaan ‘Manutan’ zou moeten worden, en dat het te deze gaan om de naam van een Frans bedrijf.
Johan van de Merwe
Manutan is de Franse organisatie die sinds 1995 eigenaar is van Overtoom. Het Overtoom bedrijf is bezig met een rebranding naar Manutan omdat het vindt dat Overtoom teveel wordt geassociceerd met een transportbedrijf ipv een leverancier van kantoor meubelen. De hele filosofie, die een beetje weg heeft van de Google benadering kun je lezen in het interview met directrice Ghislaine Duymelings. Link: http://www.mt.nl/332/82198/business/tuut-tuut-dat-is-snel-maar-is-het-overtoom-nog-wel.html